Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Choszcznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony powiatchoszczenski.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Link do wyniku przeprowadzonej analizy.Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Aleksandra Boch, Anna Banach, aboch@powiatchoszczno.pl, abanach@powiatchoszczenski.pl lub telefonicznie 95748 89 76, 95 748 89 58
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępnościcyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Raport o stanie zapewniania dostępności- 2025 rok
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
I. Budynek Starostwa Powiatowego w Choszcznie przy ul. Nadbrzeżnej 2, w którym znajdują się następujące Wydziały, Biura i komórki organizacyjne:
· Biuro Kancelarii Ogólnej,
· Biuro Informatyzacji Urzędu,
· Buro Rady i Zarządu Powiatu,
· Wydział Budżetowo – Finansowy,
· Wydział Organizacyjny i Kadr,
· Wydział Komunikacji i Transportu,
· Wydział Prasowy, Promocji, Kultury i Sportu,
· Radca Prawny,
· Audytor Wewnętrzny.
1. Opis dostępności budynku:
Budynek posiada trzy wejścia. Wejście główne, którym można dostać się do budynku po schodach oraz drugie od strony parkingu wewnętrznego. Po lewej stronie budynku zainstalowano dla osób niepełnosprawnych podnośnik wraz z podjazdem umożliwiającym bezpośrednie dotarcie do Kancelarii Ogólnej oraz Wydziału Komunikacji i Transportu.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i toalet.
W budynku na parterze znajduje się korytarz i toaleta dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań na przykład pochylni, platform, informacji głosowych czy pętli indukcyjnych.
W budynku znajduje się platforma, dzięki której osoby niepełnosprawne mogą dostać się na parter gdzie znajdują się: Biuro Kancelarii Ogólnej, Biuro Informatyzacji Urzędu, Wydział Organizacyjny i Kadr, Wydział Komunikacji i Transportu, Audytor Wewnętrzny, Radca Prawny oraz BHP. W Wydziale Komunikacji i Transportu informacje o stanie kolejki wyświetlane są na ekranie oraz podawane są głosowo.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku Starostwa Powiatowego znajduje się parking dla klientów z wyznaczonymi dwoma miejscami przewidzianymi dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza języka migowego (PJM) online, jednakże w budynku Starostwa znajdują się osoby, które posiadają ukończone kursy w zakresie znajomości języka migowego na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Po zawiadomieniu pracowników Biura Kancelarii Ogólnej, znajdującej się bezpośrednio przy wejściu do podnośnika, o konieczności obsługi osoby niepełnosprawnej schodzi do klienta.
II. Budynek Starostwa Powiatowego w Choszcznie przy ul. Niedziałkowskiego 14, w którym znajdują się następujące Wydziały:
· Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru / Geodeta Powiatowy,
· Wydział Gospodarki Nieruchomościami.
1. Opis dostępności budynku:
Budynek posiada jedno główne wejście. Do budynku można dostać się jedynie po schodach. Dla osób niepełnosprawnych zamontowano specjalny dzwonek po naciśnięciu, którego pracownik Starostwa wychodzi do klienta.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i toalet.
Budynek nie jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań na przykład pochylni, platform, informacji głosowych czy pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, platform, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W niewielkiej odległości od wejścia głównego wyznaczono miejsce parkingowe przewidziane dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza języka migowego (PJM) online, jednakże w budynku Starostwa znajdują się osoby, które posiadają ukończone kursy w zakresie znajomości języka migowego na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym. Po zawiadomieniu pracowników poprzez naciśnięcie dzwonka pracownik Starostwa schodzi do klienta.
III. Budynek Starostwa Powiatowego w Choszcznie przy ul. Bolesława Chrobrego 27 A, w którym znajdują się następujące Wydziały i jednostki organizacyjne:
· Wydział Ochrony Środowiska / Geolog Powiatowy,
· Wydział Budownictwa,
· Wydział Edukacji,
· Wydział Zarządzania Kryzysowego,
· Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych,
· Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia,
· Powiatowy Zespół do spraw Orzekania o Niepełnosprawności,
· Biuro Kontroli,
· Powiatowy Rzecznik Konsumentów/ Pełnomocnik ds. Nieodpłatnej Pomocy Prawnej,
· Powiatowy Zarząd Dróg,
· Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
( Regionalne Centrum Kryzysowe)
· Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna,
· Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
1. Opis dostępności budynku:
Budynek posiada jedno główne wejście przy którym są schody, oraz wejście boczne z podjazdem dla niepełnosprawnych i windą, znajdujące się w łączniku budynku.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i toalet.
Budynek zarówno pod względem dostępności korytarzy, schodów i toalet jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
3. Opis dostosowań na przykład pochylni, platform, informacji głosowych czy pętli indukcyjnych.
W budynku przy wejściu od strony łącznika znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych i winda.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
W niewielkiej odległości od wejścia przy łączniku budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Budynek nie jest wyposażony w aplikację tłumacza języka migowego (PJM) online, jednakże w budynku Starostwa znajdują się osoby, które posiadają ukończone kursy w zakresie znajomości języka migowego na poziomie podstawowym i średniozaawansowanym.
STAROSTA
/-/ mgr Wioletta Kaszak
Podstawa prawna
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych ( Dz. U. z 2023 r. poz. 1440).
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2247)